Výkonnosť webu

Kedy je web v správnej kondícií?

Každý web musí mať svoje biznisové alebo marketingové ciele, ktoré dosahuje cez rôzny obsah a dostupnú funkcionalitu. Je úplne bežné, že weby časom strácajú na efektivite, ak neimplementujete nové technológie a nenasledujete nové trendy.

Výsledky výkkonosti webu z Page Speed Insights.

Varovné signály neefektívnej webovej stránky, ktorá pracuje proti vám.

1. Vysoká miera odchodov

Návštevníci webu odídu skôr, ako si stihnú niečo zaujímavé prečítať o vás alebo o vašom produkte. Príčin môže byť viacero. Zastaralý dizajn, mätúca informačná architektúra a štruktúra obsahu, nektuálny obsah, mätúci obsah, nevidieť jasnú výzvu k akcii (CTA) a ďalšie. Sledujte, ako sa zákazníci na vašom webe správajú, a či ich neodradíte hneď po načítaní prvej webstránky.

2. Pomalé načítavanie

Nikto nemá rád čakanie. Pri webe to platí obzvlášť. Máte doslova pár sekúnd, aby ste svojho návštevníka oslovili a dopriali mu presne to, čo hľadá. Otvorte si svoj web a zistite, koľko sekúnd strávite len čakaním, kým sa niečo zobrazí. Na overenie rýchlosti vášho webu môžete využiť aj rôzne online nástroje, napríklad Page Speed Insights alebo GT Metrix.

Viac o LCP, FID, CLS si úžete prečítať v článku Core Web Vitals report.

3. Mätúca navigácia

Máte v hlavnom menu príliš veľa položiek a ani sami už neviete, kde sa čo nachádza? Ak ste za posledné roky nahromadili poriadne množstvo kvalitného obsahu, mali by ste sa znovu zamyslieť, ako ľahko dokáže návštevník vyhľadať obsah vášho webu a ako ho hneď na začiatku nezahrnúť množstvom informácií. Netreba hneď všetko ukázať na prvej stránke. Je lepšie obsah servírovať postupne podľa relevancie k tomu, čo si práve návštevník na webe číta.

4. Nie je to už vaša značka

Je úplne prirodzené, že tak, ako sa vyvýja váš biznis, formuje sa aj nový vzhľad vašej značky a produktov. Dajte si záležať, aby webová stránka reprezentovala aktuálny dizajn manuál.

5. Web pre všetky zariadenia

Napriek tomu, že responzívny web patrí už dávno k štandardu, nie je pravidlom, že každý web je na mobilných zariadeniach dobre použiteľný. Nestačí urobiť len zmenšenú verziu. Je dôležité zamyslieť sa, ako v skutočnosti používatelia s vaším webom interagujú. Ich náhľad na web je obmedzenejší a nezabúdajte, že nepoužívajú klávesnicu s myšou, ale prsty.

Pri našich projektoch myslíme na responzivitu, rovnako tomu bolo aj pri projekte DNA ERA, prečítajte si viac.

6. Nové technológie sú nové možnosti

Webové technológie napredujú veľmi rýchlo a bola by škoda nevyužiť ich potenciál na vašu prezentáciu. Od možností dať obsahu atraktívnejšiu formu, až po rôzne vychytávky pri nákupnom procese pre zákazníkov vášho eshopu.

7. Bezpečnostný audit

Kedy ste si dali naposledy skontrolovať váš web alebo aplikáciu proti bezpečnostným rizikám? Myslite na to, že útočníci sú stále viac sofistikovanejší a netreba im to ešte zľahčovať. Hacknutý web dokáže odradiť vašich zákazníkov, poškodiť dobré meno vašej značky, ale tiež spôsobiť vážne problémy pri úniku citlivých informácií, čo vás môže stáť nemalé peniaze.

8. Konkurencia inovuje

Poobzerajte sa okolo seba. Možno ste pred rokmi mali najlepší web v brandži, ale nie ste jediný, pre koho je internet veľmi silný predajný kanál a chce upútať čo najväčšie publikum. Inšpirujte sa konkurenciou a ich webovými stránkami.

9. SEO sa mení

Možno sa vám prepadla pozícia vo vyhľadávačoch a tým pádom máte menšiu návštevnosť. Nechajte si poradiť odborníkmi na optimalizáciu obsahu a kľúčových slov. To, čo platilo pár rokov dozadu, teraz už vôbec nemusí alebo to má inú váhu.

10. Administrácia je nanič

Ak sa vytváranie a úpravy obsahu stali pre vás nočnou morou, je to jasný znak toho, že váš web potrebuje od základov prekopať. Kvôli tomu pridávate menej obsahu, robíte často potrebné zmeny a web sa stáva o to viac zanedbaný. Môžu to sprevádzať časté výpadky, alebo veľmi pomalé ukladanie zmien.

11. Obsah nenájdený

Častým javom pri webe, ktorý má už svoje odžité, je veľké množstvo takzvaných 404iek, teda strateného obsahu a iných chýb. Pre vašich zákazníkov je to určite frustrujúce a pre vyhľadávače nežiadúce. V dôskedku toho k vám vyhľadávač prestane ľudí presmerovávať.

Ak už sa niekto dostane na 404, urobte ju zaujímavou.

12. Konverzia ide dolu vodou

Ako pre každú časť biznisu, tak aj pre web, je viac než žiadané, mať merateľné kratkodobé a dlhodobé ciele. Je dobré všimnúť si klesajúci trend vo vašej konverzii ešte pred tým, ako začne mať značný vplyv na váš cashflow. Samozrejme, že to môžete zvrátiť implementáciou vhodných vylepšení na webe.

Dbajte na dlhodobú údržbu

Každý web, alebo aplikácia starne iným tempom, niektorý potrebuje redizajn, alebo “refreš” už po roku, iný vydrží aj dva, tri roky. Odporúčame sa o web pravidelne starať a sledovať ako sa správa a ako zvláda konkurovať iným webom v online svete.

Ak ste si neni istí výkonom vašeho webu, kontaktujte nás, pozrieme sa na to spolu.