Ako sa pripraviť na úvodnú konzultáciu
Ešte stále si kladiete otázku, či potrebujete web pre váš biznis? Určite sa dá podnikať aj bez neho, ale v dnešnej dobe je kvalitný a estetický web neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Najpoužívanejším zdrojom informácií je internet, a preto je nevyhnutné, aby vaši zákazníci našli informácie o vašom biznise práve na internete.
Web môže zvýšiť dôveryhodnosť vášho podnikania a tým pádom viete potenciálnych zákazníkov ľahšie presvedčiť, aby vás oslovili, prípadne u vás nakúpili. Predtým, ako sa vôbec rozhodnete, ktorú agentúru si vyberiete na tvorbu vášho webu, je dôležité si ujasniť niekoľko základných vecí.
V akej fáze projektu sa nachádzate
Máte pripravené materiály, ktoré nám môžete odovzdať a vieme s nimi ďalej pracovať? Medzi ne patrí napríklad:
- používateľský prieskum
- wireframy
- funkčná špecifikácia
- logo/dizajn manuál
- grafický návrh
- marketingový plán
- stratégia s webom
- google analytics
Typ webovej stránky
Na začiatku by ste si mali ujasniť, aký cieľ by mala mať vaša webová stránka. Aké potreby zákazníkov bude napĺňať.
- E-shop - budete predávať svoje produkty alebo služby
- Blog - chcete na svojom webe zdielať informácie v podobe článkov
- Prezentačný web - chcete prezentovať svoj biznis a byť lepšie dohľadateľný, aby vás ľudia mohli kontaktovať
- Kombinácia - web obsahuje všetky prvky predchádzajúcich príkladov
Cieľová skupina
Vaša webová stránka by mala byť navrhnutá pre potreby vašich zákazníkov. Aby na nej našli všetky informácie, ktoré potrebujú a hľadajú. Poznáte svojho zákazníka? Nebojte sa ich opýtať, čo by preferovali, čo by ich zaujímalo a čo očakávajú od webovej stránky.
Spoznať bližšie vašu cieľovú skupina vám pomôže práve používateľský prieskum.
Obsah webovej stránky a dizajn
Podľa toho, aký typ webovej stránky budete potrebovať, čo na nej budú zákazníci hľadať, alebo aké informácie chcete zákazníkom odovzdať, sa zamerajte na jej obsah a ako by mala vyzerať.
Bude web obsahovať galériu fotografií, ktorá predstaví vašu prácu? Kontaktný formulár, aby vás zákazníci mohli jednoducho kontaktovať alebo sa spýtať na rôzne otázky? Pri e-shope nezabudnite myslieť napríklad na možnosti platby a doručenia produktov.
Ďalšie otázky, ktoré môžu odznieť na úvodnej konzultácií
- Viete nám dodať náhľad dizajnu alebo iné dizajnové materiály?
- Aké marketingové/biznisové ciele by mal web spĺňať a ako plánujete merať úspech/neúspech projektu?
- Kedy máte naplánované spustenie webu? Máte na to naviazané marketingové alebo iné aktivity?
- Máte záujem o komplexné riešenie od analýzy, cez dizajn, technickú implementáciu až po nasadenie a následnú správu? Alebo vám niektorú časť zastrešuje iná agentúra?
- Koľko jazykových mutácií plánujete? Bude cudzojazyčný obsah jedna k jednej?
- Máte pre projekt pripravený obsah, fotografie alebo ďalšie obsahové dokumenty, prípadne uvažujete o ich obstaraní od nás alebo niekoho iného?
- Potrebujete pomôcť s výberom hostingu/servera?
- Máte záujem o dlhodobú údržbu a monitoring webu z našej strany?
- Existujú nejaké špeciálne potreby používateľa, ktoré by sme mal vedieť pri navrhovaní? (oblasti s obmedzeným pripojením / menej technicky zdatní používatelia / jazyk / iba pre desktop/mobil atď.)
- Máte stanovený rozpočet alebo aspoň maximálny strop, ktorý chcete do projektu investovať?